سبد خرید 0

لاغری شکم

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 9 آبان 1400 در ساعت 31 : 19 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

لاغری شکم

چربی های سرسخت ناحیه شکم، علاوه بر اینکه بالا تنه را نافرم و زشت نشان می دهد، خطر ابتلا به بیماری هایی همچون دیابت نوع 2، فشار خون و انواع مختلف بیماری های قلبی را تشدید می کند. اگر از چربی شکم رنج می برید، وقت آن رسیده تا با اتخاذ یک رژیم غذایی سالم و چند دستورالعمل ساده با لاغری شکم از شر این چربی ها خلاص شوید.

لاغری شکم با چند راهکار ساده

برای اینکه بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن شکم را تخت کنید، لازم است به یک رژیم غذایی سالم و کم کالری پایبند شوید. بسیار حائز اهمیت است که برای آب کردن شکم، از ورزش و فعالیت کافی برای درگیر کردن عضلات این بخش استفاده کنید.

  • میزان کالری دریافتی را به مرور کاهش دهید

کالری دریافتی تأثیر بسزایی در لاغری دارد. اغلب افرادی که به رژیم غذایی روی می آورند، با هدف کاهش کالری اینکار را انجام می دهند. البته کاهش یکباره کالری کمکی به لاغری شکم نمی کند. باید به بدن فرصت دهید تا به مرور به دریافت کم کالری عادت کند. برای مثال اگر در آغاز کار در طول روز 2000 کالری دریافت می کردید، در هفته اول مقدار کالری ریافتی را به 1700 کیلو کالری برسانید و آن را به مرور در طول هفته های بعد کاهش دهید.

  • غذای شیرین و شکر دار نخورید

بسیار حائز اهمیت است که برای لاغری شکم از خوردن غذاهای شیرین اجتناب کنید. تا زمانی که از خوراکی هایی همچون کیک، شیرینی، قند، سس سالاد، شکلات شیری، نان، نوشابه، آبمیوه و پاستا برای تأمین انرژی بدن استفاده می کنید، فرصت چربی سوزی را از دست می دهید.

چربی سوزی تنها زمانی اتفاق می افتد که بدن گلوکز کافی برای سوخت و ساز نداشته باشد و برای تأمین انرژی به سوزاندن چربی روی بیاورد. پرهیز از استفاده از خوراکی های شیرین ریسک ابتلا به انواع بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد. همچنین احتمال ابتلا به دیابت نوع دو و همچنین وقفه های تنفسی در خواب را نیز از بین می برد. از این رو لازم است تا برای تضمین سلامتی بدن خود هم که شده مصرف خوراکی های شیرین را کاهش دهید.

  • از معجزه فیبر غافل نشوید

اگر تصمیم به لاغری شکم دارید، می بایست پیش از قبل از خوراکی های سرشار از فیبر استفاده کنید. فیبر غذایی با تشکیل یک لایه ژله ای شکل در معده، علاوه بر افزایش سرعت هضم، احتمال ابتلا به یبوست را نیز کاهش می دهند.

این کار به واسطه افزایش تعداد و تنوع باکتری های مفید روده اتفاق افتاده و سرعت انتقال غذا از طریق روده بزرگ را نیز بهبود می بخشد. سبزیجاتی همچون گل کلم، ،کلم پیچ، برگ تربچه، بادمجان، نخود فرنگی، چغندر، خیار، گوجه فرنگی و کاهو سرشار از فیبر هستند.

همچنین میوه هایی همچون سیب، موز، گلابی، انار، توت فرنگی، هندوانه و طالبی نیز منبع مغذی فیبر به شمار می آیند. شما می توانید غلاتی همچون برنج قهوه ای، جو، جو دوسر، دانه چیا، تخم خربزه، تخمه کدو و ذرت خوشه ای را در سبد غذایی خود بگنجانید و از فیبر موجود در آنان برای کاهش وزن استفاده کنید.

  • دمنوش های لاغری بنوشید

لاغری شکم با استفاده از دمنوش های کاهش دهنده وزن، به طور موثرتری پیش می رود. چای سبز یکی از بهترین دمنوش های گیاهی برای لاغری است که می تواند چربی های شکم را نیز آب کند. استفاده از چای سبز در 12 هفته متوالی و روزانه 2 الی 3 نوبت می تواند به لاغری پهلو، شکم و همچنین کاهش کلی وزن کمک کند.

  • میان وعده بخورید

بسیار حائز اهمیت است که در طول برنامه کاهش وزن خود از میان وعده سالم و مغذی استفاده کنید. با حذف میان وعده میل به خوردن خوراکی های چرب و شور افزایش پیدا می کند. همچنین معده برای جذب غذای بیشتر در وعده های اصلی آماده می شود. یک میان وعده سالم حاوی 100 کالری انرژی است و می تواند از ترکیبی از خیار، گوجه، سیب، طالبی، آب نارگیل، آب میوه های تازه بدون شکر و نمک، تخم کدو و موز انتخاب شود.

  • ورزش کنید

لاغری شکم بدون ورزش های مقاومتی و چربی سوز تقریباً غیر ممکن است. بهتر است بدن خود را به چند تمرین روزانه عادت دهید تا از این طریق راحت تر از چربی های سرسخت شکم خلاص شوید. ورزش های مقاومتی و در اصطلاح هیت تا مدت ها پس از ورزش به چربی سوزی می پردازند. این تمرینات شامل چند حرکت موثر است.

  1. تمرین‌های مقاومتی
  2. طناب زدن سریع
  3. لانج پرشی
  4. اسکات پرشی
  5. باکس جامپ
  6. زانو بلند تا سینه
  7. بالا آوردن پا با کش تمرینی
  8. کرانج با کش تمرینی
  9. کرانچ دوچرخه با کش تمرینی
  • عوامل استرس زا را حذف کنید

افرادی که در معرض استرس و اضطراب شدید هستند، بیشتر در معرض چاقی شکم هستند. چرا که هورمون کورتیزول د رمواجهه با استرس بیشتر ترشح شده و باعث تجمع چربی در بخش شکم می شوند. با حذف عوامل استرس زا می توانید تا حدود زیادی در مسیر لاغری شکم قرار بگیرید.

سخن پایانی

لاغری شکم اگرچه در نگاه اول کار سخت و پیچیده ای به نظر می رسد، با چند راهکار ساده سریع و راحت پیش می رود. چربی های تجمع یافته در این بخش تنها با ورزش و رژیم غذایی سالم آب شده و از بین می رود. کافیست به یک برنامه اصولی پایبند شوید و با حذف عوامل استرس زا به بهتر شدن این روند کمک کنید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()