سبد خرید 0
جستجوی پیشرفته
جستجو بر اساس قیمت (تومان)
جستجو بر اساس نوع
جستجو بر اساس سازنده
بر اساس رنگ

نمایشگر ضربان قلب

دستگاه نمایشگر ضربان قلب چه کاربردی دارد؟

نام علمی نمایشگر ضربان قلب پالس اکسیمتر است. این دستگاه با نمایش تعداد ضربان قلب به پزشکان کمک می کند میزان ضربان قلب در یک بیمار قلبی را بررسی نماید. یکی از عوارض بیماری های قلبی نا منظم بودن ضربان قلب و یا کاهش تعداد ضربان و افزایش تعداد آن می باشد. با نظارت در میزان ضربان قلب مشکلات بسیار زیادی از بیماران تشخیص و درمان می شود. اما این دستگاه فقط برای بیماران کارایی ندارد. ورزشکاران بیشترین استفاده را از دستگاه نمایشگر ضربان قلب و یا پالس اکسیمتر دارند. با بالا رفتن تعداد ضربان قلب هنگام ورزش می توان تشخیص داد که یک ورزشکار چه زمانی به اوج فعالیت خود رسیده است. در ضمن این دستگاه به ورزشکاران مسائلی از قبیل زمان استراحت، نوع ورزش مورد نیاز برای کنترل ضربان قلب را گوشزد خواهد کرد. از دیگر افرادی که نیاز به داشتن نمایشگر ضربان قلب هستند، می توان به افرادی اشاره داشت که روزانه ساعات زیادی ورزش های هوازی انجام می دهند.

انواع دستگاه نمایشگر ضربان قلب

امروزه تعداد قابل توجهی از انواع دستگاه های نمایشگر ضربان قلب در بازار تجهیزات پزشکی وجود دارد. در بیمارستان ها اصولا از دستگاه های تعیین فشار سنج و یا نمایشگر ضربان قلب انگشتی استفاده می نمایند. دستگاه ضربان قلب جنین نیز از دیگر تجهیزاتی است که برای این امر در بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرد. برای ورزشکاران حرفه ای ورزش های مانند فوتبال، بسکتبال، والیبال و ... از انواع نمایشگر ضربان قلب که به سینه بسته می شود استفاده می شود. این مدل علاوه بر تعداد ضربان قلب بر متابولیسم بدن هنگام ورزش نظارت دارد.

 اما مهمترین و پرکاربردترین انواع دستگاه نمایشگر ضربان قلب می توان به نمایشگر ضربان قلب مچی اشاره داشت. این مدل خود به مدل های بسیار متنوع دیگری تقسیم می شود. این زیر مجموعه بسته به نوع فعالیتی که قرار است در حین انجام آن، ضربان قلب اندازه گیری شود به مدل های نمایشگر های ورزشی، کوهنوردی، غواصی و ... تقسیم می شوند. طبیعی است که ویژگی های یک مچ بند نمایشگر ضربان قلب در ارتفاع ویژگی هایی نیاز دارد که آن را در چند ده متر زیر آب دریا و در هنگام غواصی نیار ندارند. اما یک دستگاه نمایشگر ضربان قلب چه ویژگی هایی باشد داشته باشد؟

ویژگی های مچ بند ضربان قلب

امروزه بهترین دستگاه نمایشگر ضربان قلب مدل های مچی آن است. این مدل که شباهت بسیار زیادی به ساعت دارد کارایی بسیار زیادی برای افراد دارد که در ادامه به مهمترین آنها اشاره خواهیم نمود.

 

 

  • ·       نمایش ضربان قلب

خب مهمترین وظیفه این دستگاه نمایش میزان ضربان قلب است. این دستگاه ها به صورت آنالوگ و از نوع ECG میزان ضربان قلب را اندازه گیری می نمایند. در این روش با تاباندن نور مادون قرمز به رگ های خونی به صورت آنالوگ تعداد ضربان قلب شمرده می شود. البته نوع دیگری از اندازه گیری ضربان قلب از طریق اپتیک و نوع PPG انجام می شود. در این مدل سنسورهایی وجود دارد که میزان ضربان قلب را شمرده و در دستگاه نمایش می دهد.

  • ·       ردیاب تناسب اندام

امروزه مچ بندهای نمایش ضربان قلب به ردیاب تناسب اندام نیز مجهز هستند. اما اگر این سوال را دارید که این ویژگی چه کمکی به شما می کند باید گفت که این ویژگی به کمک ردیاب و یا GPS تعبیه شده در نمایشگر کارایی دارد. این GPS به شما اجازه می دهد که تعداد قدم ها و مسافت طی شده در مسیر را اندازه گیری می نماید. اگر ورزشکار هستید و یا به تازگی تصمیم دارید به کمک دویدن تناسب اندامتان را به دست بیاورید به شما پیشنهاد می کنیم از نمایشگرهای ضربان قلب با ویژگی ردیاب تناسب اندام استفاده نمایید.

  • ·       نمایش مصرف کالری

نمایشگر ضربان قلب اصولا به شکل هوشمند طراحی می شوند. از این رو این قابلیت را دارند که به گوشی های هوشمند و یا دیگر گجت ها متصل می شوند. برای نمایش مصرف کالری و یا محاسبه میزان سوخت و ساز بدن نیاز است که شما اطلاعات وزن، قد و ... را در نرم افزار مورد نظر دستگاه وارد نمایید. این نرم افزارها به شما رژیم غذایی می دهند و شما باید آنها را رعایت نمایید. با رعایت رژیم و وارد کردن آنها در سیستم می توانید میزان کالری مصرف شده خود را محاسبه نمایید.

  • ·       نمایش میزان سوخت و ساز بدن پایه

این ویژگی به شما نشان می دهد که در طول روز و در زمان هایی که فعالیت چندانی ندارید چه میزان کالری مصرف نموده اید. این پارامتر را با نام اختصاری BMR می شناسیم. نمایش این پارامتر می تواند به شما در تناسب اندامتان کمک نماید.

  • ·       نمایش میزان حجم اکسیژن مصرفی

این پارامتر برای افرادی که به کوهنوردی و ورزش های هوازی علاقه دارند کاربردی است. این پارامتر به شما کمک می کند میزان اکسیژنی که در یک کیلومتر مصرف نموده اید را بررسی نمایید.

 

  • ·       انتقال اطلاعات از طریق بلوتوث

همانطور که گفته شد بیشتر نمایشگرهای ضربان قلب هوشمند طراحی شده اند. این مزیت به شما کمک می کند که بتوانید این دستگاه را به دیگر انواع گجت هوشمند متصل نمایید. انتقال اطلاعات از طریق بلوتوث کمک می کند اطلاعاتی همچون میزان کالری مصرفی، میزان ضربان قلب، میزان مسافت طی شده را به سیستم کامپیوتری و یا گوشی هوشمند خود منتقل نمایید و از نرم افزارهای مناسب طراحی شده برای کاهش وزن و یا تعیین سلامت استفاده نمایید.

  • ·       تحلیل خواب

شاید این سوال برای شما ایجاد شود که چرا باید خواب تحلیل شود. در جواب این سوال باید گفت که انسان به دو صورت به خواب می رود. خواب سبک و خوب عمیق. در خواب عمیق مغز می تواند احساسات را تحکیم کند، استرس را کاهش دهد و حافظه را تقویت نماید و .... پس داشتن خواب عمیق در طول شب اهمیت بسیار زیادی دارد. حال مچ بند نمایش ضربان قلب به شما میزان ساعت هایی که در طول شب خواب عمیق داشته اید را نمایش خواهد داد. این دستگاه از طریق میزان حرکتی که در طول شب دارید می تواند میزان خواب عمیق شما را اندازه گیری نماید. چرا که در خواب عمیق حرکت بسیار کمی انجام می دهید.

  • ·       آلارم برای نمایش اطلاعات گوشی تلفن همراه

این ساعت در هنگام ورزش همیشه همراه شما است و این در حالی است که در زمان ورزش شما کمتر از گوشی تلفن همراهتان استفاده می کنید. اگر نمایشگر ضربان قلب بتواند به شما هشدار دهد که تماس از دست رفته دارید و یا برای شما پیامکی ارسال شده است می توانید بدون نگرانی از تماس های مهم ساعتی را ورزش نمایید.

  • ·       مجهز بودن به نوار دور سینه

نوار دور سینه همان طور که از نامش مشخص است به دور سینه بسته می شود. این قطعه با پوست بدن سازگار است و به آن آسیبی وارد نخواهد کرد. بد نیست بدانید که داخل این دستگاه دو سنسور وجود دارد که میزان ضربان قلب را اندازه گرفته و به دستگاه نمایشگر ضربان قلب مچی ارسال می کند.

  • ·       باتری مناسب با میزان فعالیت شما

اصولا در نمایشگر ضربان قلب از از باتری های قابل شارژ لیتیومی استفاده می شود. اما میزان ظرفیت این باتری ها روی قیمت کالا تاثیر مستقم دارد. از این رو اگر تصمیم دارید روزانه ساعت های کمی با آن کار کنید بهتر است هزینه اضافی برای آن پرداخت نکنید. اما گر کاربر حرفه ای هستید باید از مدل هایی با ظرفیت بالا استفاده کنید تا بتوانید همیشه آن را در کنار خود استفاده کنید.

  • ·       میزان حافظه دستگاه

حافظه نیز از دیگر پارامترهایی است که در قیمت نمایشگر ضربان قلب تاثیر مستقیم دارد. حافظه به دستگاه این امکان را می دهد که پارامترهای اندازه گیری شده را ذخیره نماید. پیشنهاد می شود بسته به نوع کارکردتان با دستگاه حافظه دستگاه را انتخاب نمایید. و اگر حافظه دستگاهتان رو به اتمام است به زودی آن اطلاعات را به دستگاه هوشمند دیگر منتقل نمایید.

  • ·       ضد آب بودن

از آنجایی که هنگام ورزش ممکن است بدن عرق نماید دستگاه ضربان قلب را ضد آب طراحی می کنند. اما بسته به نوع کارکردی که دستگاه برای آن طراحی شده است ممکن است میزان ضد آب بودن متفاوت باشد. بعضی از انواع نمایشگر ضربان قلب در برابر خیس شدن و عرق نمودن مصون هستند، گروهی دیگر به شما اجازه می دهند در هنگام شنا آن را به مچ دست خود ببندید و در انتها گروهی برای غواصان و شنا در ارتفاع بسیار پایین طراحی شده اند. از این رو به این قسمت از ویژگی محصول دقت نمایید تا هزینه اضافه برای ویژگی غیر قابل استفاده پرداخت نفرمایید و یا با استفاده از مج بند در محیط مرطوب به آن آسیب وارد نکنید.

  • ·       ویژگی های جانبی

ویژگی هایی همچون نمایش ساعت، تاریخ، میزان باقی مانده از شارژ، کورنومتر و ... نیز از دیگر ویژگی هایی است که بهتر است در یک نمایشگر ضربان قلب وجود داشته باشد.

کلام آخر

بدیهی است که تمام ویژگی های گفته شده در بالا در یک نمایشگر ضربان قلب جمع نخواهد شد و یا اگر نمایشگری همه این ویژگی ها را داشته باشد قیمت بسیار بالایی خواهد داشت. پس باید به دقت به ویژگی های نمایشگر ضربان قلب مد نظرتان دقت کنید و دقیقا محصولی را خریداری نمایید که ویژگی های مورد نیاز شما را داشته باشد. از این طریق می توانید محصولی با قیمت مناسب و کاربری بالا تهیه نمایید. فروشکاه اینترنتی شریفی طب تنوع بسیار خوبی از انواع نمایشگر ضربان قلب تهیه نموده است. با بررسی ویژگی های هر محصول می توانید انتخابی مناسب انجام دهید. سفارش خود را به صورت اینترنتی ثبت نموده و درب منزل تحویل بگیرید.

مشاهده اطلاعات بیشتر ...
جستجو در نتایج : فقط نمایش کالاهای موجود :
مرتب سازی بر اساس : تعداد نمایش :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()