سبد خرید 0

معرفی و بررسی انواع دستگاه بخور

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 7 آذر 1400 در ساعت 49 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

معرفی و بررسی انواع دستگاه بخور

در روزهای گرم تابستان و شب های سرد زمستان، رطوبت موجود در هوا به شدت کاهش می یابد. همین عامل زمینه بروز و تشدید انواع بیماری های تنفسی همچون آسم، سرماخوردگی و آنفولانزا را فراهم می کند. از دستگاه بخور برای تولید بخار مرطوب استفاده می شود تا بتواند کمبود رطوبت موجود در محیط را جبران کند.

با استفاده از دستگاه بخور نه تنها کیفیت هوای خانه و محیط کارتان را افزایش می دهید، بلکه از آسیب ناشی از باکتری و ویروس های موجود در هوا نیز در امان خواهید ماند. در صورتی که دستگاه شما از قابلیت های اضافه برخوردار باشد، استفاده از دستگاه بخور فواید دیگری نیز برای شما خواهد داشت.

برای مثال امکاناتی همچون قابلیت اضافه کردن خوشبو کننده هوا، دکمه تنظیم دما، فیلترهای ضد رسوب، ریموت کنترل و هشداردهنده های مربوط به اتمام آب مخزن، بر روی کیفیت بخار خروجی تأثیر گذاشته، کارکرد دستگاه را ساده تر ساخته و امکان خرابی آن را به مراتب کاهش داده است.

دستگاه بخور را می توان در سه دسته بخور سرد، بخور گرم و دستگاه بخور سرد و گرم بررسی نمود. خوشبختانه برندهای خوش نامی همچون بیورر، وکتو، امسیگ و هانیول در تولید انواع دستگاه بخور دست به کار شده و محصولات با کیفیتی را به بازار فروش عرضه کرده اند.

دستگاه بخور

دستگاه بخور سرد

دستگاه بخور سرد با انتشار رطوبتی هم دما با دمای محیط، کیفیت هوای اتاق را بهبود می بخشد. در ساختار این دسته از دستگاه ها از هیچ المنت گرم کننده ای استفاده نمی شود. این ویژگی علاوه بر افزایش امنیت دستگاه و کاهش خطرات ناشی از تولید آب گرم، به کاهش مصرف انرژی نیز کمک ویژه ای می کند.

در ساختار دستگاه بخور سرد از فناوری اولتراسونیک و یا تبخیری استفاده می شود. تکنولوژی اولتراسونیک با لرزش قطرات آب، آن ها را به ذرات بخار تبدیل می کند. این در حالیست که در فناوری تبخیری، آب توسط یک فیتیله جذب شده و به بخار تبدیل می شود.

بخور سرد امسیگ مدل US408 Plus یکی از پیشرفته ترین دستگاه های موجود در این دسته است که علاوه بر تصفیه و پاکسازی هوا، موجب افزایش یون منفی موجود در محیط نیز می شود. افزایش میزان یون منفی، موجب طراوت هوا شده و کیفیت آن را تا حد زیادی ارتقا می دهد. درست مانند زمانی که در یک منطقه کوهستانی هستید و از هوای تازه و با طراوت محیط لذت می برید.

مخزن اغلب دستگاه های بخور سرد نیاز به پاکسازی روزانه دارند. چرا که همانطور که می دانید، آب سرد بهترین مکان برای تجمع باکتری است. از این رو لازم است مخزن این دستگاه را جدا کرده و شستشو دهید.

در صورتی که دستگاه بخور سرد شما دارای تکنولوژی خاموشی خودکار باشد، دیگر هیچ نگرانی از بابت تخلیه آب مخزن نخواهید داشت. چرا که در صورت اتمام آب، دستگاه به شکل اتومات خاموش می شود. در غیر اینصورت لازم است آب داخل مخزن را کنترل کرده و در صورت تخلیه، آن را مجدداً پر کنید.

مدل های بسیاری از دستگاه های بخور سرد همچون بخور سرد وکتو مدل  HQ-2008B2 دارای قابلیت تنظیم میزان خروجی و جهت بخار هستند. در صورتی که نیاز به خرید دستگاه بخور سرد دارید، بد نیست این قابلیت را در دستگاه بررسی کنید.

با استفاده از این ویژگی شما می توانید میزان خروجی بخار و جهت پخش آن را با توجه به نیاز خود تنظیم کنید. برای مثال در محیط های شلوغ همچون مطب پزشکان، نیاز به حجم بخار بیشتری خواهید داشت. این در حالیست که در اتاق های کوچک حجم کمی از بخار سرد نیاز شما را برطرف می کند.

بهترین دستگاه بخور سرد

دستگاه بخور گرم

برخلاف دستگاه بخور سرد، در دستگاه بخور گرم، چندین المنت گرم کننده وظیفه گرم کردن آب و تبخیر آن برای تولید بخار را دارند. استفاده از این دستگاه در فصول سرد سال رایج تر است. چرا که بخار آب تولید شده کمی گرم تر از دمای محیط خواهد بود.

بهترین مزیت این دستگاه را می توان در توانایی آن در از بین بردن باکتری و میکروب های محیط دانست. در برخی محصولات امکان اضافه کردن خوشبوکننده هوا نیز وجود دارد. با استفاده از این دستگاه شما می توانید علاوه بر پاکسازی هوای محیط پیرامون خود، از عصاره های طبیعی نیز بهره مند شوید.

استفاده و خرید دستگاه بخور گرم برای اتاق کودکان، ممکن است خطر آفرین باشد. چرا که تماس مستقیم با مخزن این دستگاه موجب گرم شدن و یا سوختگی پوست خواهد شد. مشابه آنچه در خصوص مخزن دستگاه بخور سرد خواندید، حجم آب موجود در مخزن بخور گرم نیز در برخی محصولات با یک نشانگر به اطلاع شما می رسد. اما در برخی دیگر نیاز به کنترل مداوم خواهد داشت.

یکی از معایب دستگاه های بخور گرم، رسوب آب در مخزن آن است. اما در صورت استفاده از آب مقطر، اثری از رسوبات ناشی از تبخیر آب نخواهد ماند. همچنین در برخی دستگاه های پیشرفته، از یک فیلتر ضد رسوب استفاده شده تا کاربران نیاز به استفاده از آب مقطر نداشته باشند.

دستگاه بخور گرم نسبت به سایرین صدای کمتری تولید کرده و تأثیر بیشتری در رفع آلودگی های محیطی دارد. همچنین می تواند در رفع گرفتگی بینی، بهبود عفونت های مجاری تنفسی، کاهش شدت سرفه های خشک مفید واقع شود.

دستگاه بخور سرد و گرم

در دستگاه های بخور سرد و گرم، امکان استفاده از دو فناوری سرد و گرم به شکل مجزا وجود دارد. شما می توانید در فصول سرد سال، از بخور گرم و در فصول گرم از بخور سرد استفاده کنید. این بدین معناست که شما با خرید این دستگاه دو عدد بخور سرد و گرم را به طور همزمان خواهید داشت.

دستگاه بخور سرد و گرم بیورر مدل LB88 یکی از بهترین و کارآمدترین محصولات این دسته به شمار می آید. این دستگاه دارای یک مخزن بزرگ قابل شستشو به همراه مخزن خوشبو کننده است. شما می توانید از این محصول برای ساعت های متوالی استفاده کرده و هیچ دغدغه ای از بابت اتمام آب موجود در مخزن نداشته باشید.

چرا که دستگاه به سیستم خاموشی خودکار مجهز است و به منظور پیشگیری از خرابی در زمان اتمام آب مخزن، به طور اتومات خاموش می شود. اگرچه در نگاه اول قیمت دستگاه بخور سرد و گرم بسیار بالا به چشم می آید، اما با توجه به امکانات بسیار و ابعاد متناسب محصول، خرید آن مقرون به صرفه خواهد بود.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()