سبد خرید 0

جدیدترین روش درمان فشار خون بالا کشف شد

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | پنجشنبه 22 خرداد 1399 در ساعت 41 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

با توجه به آخرین یافته های پزشکی در سال ۲۰۲۰، اروپایی ها روش جدیدی برای درمان فشار خون بالا یافته اند. در این روش، حتی افرادی که مصرف انواع دارو های فشار خون بر آن ها بی تاثیر بود درمان خواهند شد. بنا بر اظهار نظر دکتر گوردون توماسلی رئیس انجمن قلب امریکا این شیوه جدید احتمالا موجب به وجود آمدن انقلابی در درمان فشار خون بالا خواهد شد. این روش نوین، ((عصب زدایی کلیوی)) نام دارد و با غیر فعال کردن عصب کلیه انجام می شود. اولین آزمایشاتی که بر روی تعدادی از افراد در اروپا انجام شده است، نتایج امیدوار کننده ای داشته اند. کلاس فرانتسن در این باره گفته است که این یافته ها نشان می دهند که عصب زدایی کلیوی در واقع  می تواند رگ های خونی را در بیماران مبتلا به فشار خون بالا که نسبت به درمان مقاوم هستند، جوان سازی کند. متخصصان قلب اروپایی نیز بر این باورند که این تکنیک جدید می تواند موجب ایجاد تغییرات زیادی در درمان فشار خون بالا شود. حتی ممکن است در آینده درمان طیف وسیعی از بیماری ها را نیز در بر گیرد.

همانطور که می دانید، فشار خون در واقع نیرویی است که خون در هنگام ضربان قلب به دیواره سرخرگ ها وارد می کند. فشار خون نرمال در حالت سیستولیک باید عددی پایین تر از ۱۲۰ را نشان دهد و در حالت دیاستولیک عددی کمتر از ۸۰ را نشان دهد. متاسفانه امروزه افراد زیادی از بیماری فشار خون بالا رنج می برند و تعداد قابل ملاحظه ای از این افراد هستند که  بدن آن ها در برابر انواع دارو های فشار خون از خود مقاومت نشان می دهد. و در معرض خطراتی چون سکته مغزی و حملات قلبی قرار دارند.

فشار خون بالا ممکن است علائمی نداشته باشد و به همین دلیل به قاتل خاموش معروف است. خوشبختانه امروزه انواع فشارسنج ها در بازار موجود است که استفاده از آن ها بسیار آسان است. با وجود یک فشارسنج  در خانه می توان به سرعت از وضعیت آنی شخص بیمار مطلع شد و از خطرات احتمالی فراوانی پیشگیری کرد.

گفتنی است در پی این یافته های جدیدی که پیرامون روش عصب زدایی به دست آمده است، شرکت های تکنولوژی پزشکی در صدد بر آمده اند تا به تولید وسایل و دستگاه های لازم در این زمینه بپردازند. این وسایل باید اسکار هایی در اعصاب کلیه ایجاد کنند که با این کار کلیه پیامی به مغز می فرستد و مغز موجب تنگ شدن عروق خونی شده و در نهایت فشار خون تنظیم می گردد. محققان امیدوار هستند این شیوه در آینده به شیوه مرسوم درمان فشار خون تبدیل شود و علاوه بر افراد مقاوم به دارو، سایر افراد مبتلا هم با این روش تحت درمان قرار گیرند.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()