سبد خرید 0

انواع ماساژ درمانی و ماساژ با دستگاه ماساژور

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 2 آذر 1400 در ساعت 56 : 13 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

انواع ماساژ درمانی و ماساژ با دستگاه ماساژور

برای عموم مردم ماساژ تعریف واحد و مشخصی دارد. کلیه حرکت هایی که بر روی بافت ها و عضلات بدن صورت می گیرد تا سیستم عصبی و عضلانی را تحت تأثیر قرار داده و بهبود ببخشد. با این حال تکنیک های مختلفی برای ماساژ وجود دارد. انواع ماساژ درمانی و ماساژ با دستگاه ماساژور و یا به شکل دستی اگرچه تعریف واحدی دارند؛ اما اثرات مختلفی داشته و می توانند به طور عمیق و یا سطحی در رفع برخی آسیب ها موثر باشند.

از منظر علمی انجام فعالیت های سنگین موجب آزاد شدن اسید لاکتیک در ماهیچه ها شده و موجب بروز گرفتگی در عضلات بدن می شود. علاوه بر این استرس و تنش های روحی نیز موجب خستگی عضلانی و انقباض آن ها می شود.

با استفاده از تکنیک های موثر انواع ماساژ درمانی و ماساژ با دستگاه ماساژور، می توان گردش خون را در مناطق آسیب دیده افزایش داد و از این طریق مواد مضر و سمی را از بدن خارج کرد. در کنار این می توان میزان اکسیژن رسانی در بافت های تحت درمان را شدت بخشید و مواد غذایی بیشتری به سمت آنان روانه ساخت.

انواع ماساژ و دستگاه ماساژور

خوشبختانه با ابداع انواع ماساژور ها، ماساژ دیگر تنها یک تکنیک درمانی نیست. بلکه می تواند کمی فراتر رفته و در ایجاد حس ریلکسیشن و حتی لاغری نیز موثر واقع شود. در برخی دستگاه های ماساژور هورمون های اندروفین، سروتین و کورتیزول تحت تأثیر قرار می گیرند. این بدین معناست که حس درد از بین رفته، خلق و خوی انسان بهبود یافته و استرس او به مراتب کاهش می یابد.

ماساژ درمانی

انواع ماساژ درمانی و ماساژ با دستگاه ماساژور شامل موارد زیر است:

  1. گرما درمانی
  2. ضربه ای
  3. ویبراتور
  4. فشاری
  5. ورز دادن
  6. رولینگ و یا غلطکی
  7. شیاتسو

انواع ماساژور ها

همانطور که گفته شد ماساژ در طول تاریخ از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است. از این رو مهندسان با الگوگیری از تکنیک های ماساژ دستی اقدام به ساخت انواع ماساژور ها نموده اند. ماساژور هایی که به طور خاص برخی نقاط بدن مانند گردن، کمر و یا پا را تحت تأثیر قرار می دهند و یا به طور کل کلیه نقاط بدن را ماساژ داده و تسکین می بخشند.

در اواخر دهه 1980 اولین صندلی های ماساژور به منظور تسکین دردهای عضلانی در تمام نقاط بدن، روانه بازار شدند. امروزه صندلی های ماساژور در میان انواع ماساژ درمانی و ماساژ با دستگاه ماساژور بیشترین طرفدار را دارند. چرا که در زمان استفاده از این دستگاه تمام نقاط بدن همچون دست ها، پاها، سر و گردن، نشیمنگاه و کمر تحت تأثیر ماساژ قرار می گیرد.

از صندلی ماساژور می توان در محیط منزل نیز استفاده نمود. همین عامل موجب شده تا این تکنیک درمانی در طول شبانه روز در دسترس کاربر باشد و برای استفاده از آن نیاز به برنامه ریزی خاصی نداشته باشد. انواع مختلف صندلی های ماساژ در سه دسته تقسیم می شوند.

  1. صندلی هایی که از تکینک ویبراتور استفاده می کنند.
  2. صندلی هایی که به کمک رول مکانیکی عملیات ماساژ را انجام می دهند.
  3. صندلی هایی که از دو تکنیک قبلی به همراه کیسه های هوا بهره برده اند. این دسته از صندلی ها امکانات بیشتری در اختیار کاربران قرار داده و پیش از شروع عملیات ماساژ از شکل و اسکلت بدن کاربر اسکن گرفته و بر اساس آن یک برنامه ماساژ خاص ارائه می دهند.

مبل های ماساژور هوشمند که به تازگی ابداع شده و روانه بازار شده اند، از تکنیک هایی همچون ورز دادن، سراندن، فشردن، مالش های سطحی و عمیق و همچنین نیدینگ ضربه ای برای بهبود جریان گردش خون و اکسیژن رسانی به بافت های آسیب دیده استفاده می کنند.

انواع ماساژ درمانی و ماساژ با دستگاه ماساژور

ماساژور سر

از ماساژور سر برای ایجاد ریلکسیشن در ناحیه سر و عضلات صورت، افزایش جریان خون در سر و در پی آن تقویت پیاز مو استفاده می شود. در میان انواع ماساژ درمانی و ماساژ با دستگاه ماساژور، ماساژور سر ساختار ساده تری دارد. از این رو کار با آن بسیار ساده است.

یک دسته و دوازه میله متصل به آن، ساختار اصلی ماساژور سر را تشکیل می دهد. این میله ها که در بخش انتهایی به یک کره پلاستیکی مجهز شده اند، دارای انعطاف بسیار بالایی هستند. از این رو به راحتی و بدون ایجاد آسیب به سر، این ناحیه را ماساژ داده و حس خوشایندی ایجاد می کنند.

ماساژور گردن

ماساژور گردن انواع مختلفی دارد. از این رو تکنیک ماساژ در آن متفاوت است. به طور معمول از این دستگاه برای رفع خستگی در ناحیه گردن و همچنین افزایش گردش خون استفاده می شود. در اغلب مواقع ماساژور های گردن به شکل بالشتی ساخته می شوند تا با قرار گیری در پشت گردن و ایجاد حرارت مستقیم، موجب ماساژ این ناحیه شوند. از این دستگاه می توان در حین کار، رانندگی و پیش از خواب نیز استفاده کرد.

ماساژور ویبراتوری

دسته دیگری از انواع ماساژ درمانی و ماساژ با دستگاه ماساژور به ماساژور های کمربندی تقسیم می شوند. این دسته از ماساژور ها که دارای طراحی ساده ای هستند، با استفاده از تکنیک ویبراتور علاوه بر ماساژ بدن، اقدام به حذف چربی های اضافه در بخش شکم، پهلو و کمر می کند.

عملکرد این دستگاه به گونه ایست که دو موتور قدرتمند تعبیه شده در ماساژور به کمک ترانس و جریان برق شهری شروع به کار می کند و موجب لاغری در بخش شکم و پهلو می شود. در زمان استفاده از این دستگاه کاربران می توانند طول کمربند را بر اساس سایز خود تنظیم نموده و شدت ماساژ را نیز به شکل دستی تغییر دهند.

ماساژور روکش صندلی

روکش های صندلی دسته دیگری از دستگاه های ماساژور هستند که با اتصال به صندلی ماشین و یا مبل و به کمک تکنیک های لرزشی و حرارتی اقدام به ماساژ شانه، کمر و نشیمنگاه می کنند. موتور های به کاررفته در این پشتی با قدرت بالایی حرارت و لرزش لازم را فراهم می کنند تا درد در ناحیه کمر را کاهش داده و موجب ایجاد ریلکسیشن در این نواحی شوند.

نتیجه گیری

امروزه به کمک تکنولوژی های نوین و موثر انواع ماساژ درمانی و ماساژ با دستگاه ماساژور ابداع شده است. شما می توانید بر حسب نیاز خود از انواع دستگاه های ماساژ استفاده کنید. صندلی ماساژور گزینه بسیار مناسبی برای افرادی ست که تصمیم دارند به طور همزمان تمام نقاط بدن را به شکل حرفه ای ماساژ دهند.ماساژور های سر، گردن، کمر، پا و ... وجود دارد که هر یک به شکل تخصصی به ماساژ بخشی از بدن می پردازند.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()