سبد خرید 0

لاغری در خانه

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 30 آبان 1400 در ساعت 44 : 16 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ورزش برای لاغری در خانه

ورزش موثرترین روش برای لاغری و کاهش وزن است. برای زمانی که دسترسی به باشگاه ندارید، می توانید از چند حرکت ساده ورزشی برای حفظ تناسب اندام و ارتقا آن استفاده کنید. انجام ورزش برای لاغری در خانه علاوه بر افزایش سوخت و ساز بدن، تا حدود زیادی از افزایش وزن و به هم خوردن تعادل به وجود آمده در اندام پیشگیری می کند.

شروع ورزش در خانه

آنچه که موجب یأس و ناامیدی مردم از ورزش های خانگی می شود، عدم وجود لوازم حرفه ای در مقایسه با محیط باشگاه است. حال آنکه ابزار تنها بخشی از پروسه لاغری به کمک ورزش را تشکیل می دهد. آنچه که به طور ویژه تأثیر ورزش و فعالیت های بدنی را تقویت می کند، داشتن اراده کافی و همچنین یک برنامه زمانی دقیق و روتین برای ورزش است.

در انجام ورزش برای لاغری در خانه، سوزاندن چربی در اولویت قرار دارد. برای اینکار می بایست حرکات ورزشی به طور تدریجی و منظم در طول هفته انجام شوند. پس پیش از هر چیز یک برنامه زمانی دقیق و منظم تنظیم کنید و به آن پایبند بمانید. برای افراد مبتدی سه روز در هفته، انجام حرکات ورزشی ضروری است. به مرور می توانید این زمان را افزایش داده و حرکات ورزشی را به روتین روزانه خود تبدیل کنید.

در قدم بعد به لباس راحتی و ورزشی نیاز خواهید داشت. لباسی که جاذب رطوبت بدن باشد و انعطاف پذیری لازم را برای انجام حرکات ورزشی داشته باشد. با پهن کردن یک زیرانداز حرکات را آغاز کنید. برای انجام ورزش برای لاغری در خانه، نیاز به ابزار و لوازم خاصی نخواهید داشت. وزن بدن و نیروهای وارده بر چربی ها می تواند باعث ریزش آن شود. 20 الی یک ساعت زمان کافیست تا بتوانید حرکات را کاملاً دقیق و حرفه ای دنبال کنید.

همواره به خاطر داشته باشید که بین هر ست و در فواصل 15 دقیقه ای استراحت کنید. در این فاصله آب بنوشید تا بدن بتواند انرژی از دست رفته را بازیابی کند. همچنین پیش از آغاز ورزش و پس از آن نیز از یک رژیم غذایی مغذی و کم کالری بهره ببرید.

ورزش برای لاغری در خانه با چند حرکت ساده

پس از فراهم کردن موارد ذکر شده، بدن را با نرمش های ساده گرم کنید. تلاش کنید تا این کار را بین 3 الی 15 دقیقه ادامه دهید. انجام حرکات کششی و درجا زدن می تواند به گرم شدن بدن کمک کند. سپس با انتخاب چند حرکت و تکرار منظم آن، ورزش خانگی را ادامه دهید.

  • اسکوات؛ تکنیکی موثر برای تناسب اندام

علیرغم اینکه برخی اسکوات پرشی را در تقویت عضلات ران موثر می دانند، این تکنیک می تواند کل عضلات بدن را درگیر کند. این ورزش برای لاغری در خانه بسیار مناسب است. چرا که نیاز به ابزار خاصی ندارد و چربی های موجود در شکم، پهلو و بازو را مورد هدف قرار می دهد. برای انجام حرکت اسکوات لازم است در قدم اول عرض پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید.

نیم تنه بالا باید کاملاً صاف باشد، چانه با زمین در یک خط موازی قرار گرفته و دست ها نیز در کنار بدن قرار بگیرند. در قدم بعد باید زانو و باسن را درست مانند زمانی طوری خم کنید که که می خواهید بر روی صندلی بنشینید. در این روش زانو ها نباید جلوتر از پنجه پا قرار بگیرد.

نشستن را تا زمانی ادامه دهید که ران ها به طور کامل موازی با زمین شود. با یک مکث کوتاه یک ثانیه ای، مجدداً بلند شود و این حرکت را تکرار کنید. برای حفظ تعادل و تقسیم وزن بدن، در هر بار نشستن و بلند شدن، دست ها را موازی با زمین بالا و پایین ببرید. اسکوات را در سه ست و در هر بار 20 نوبت تکرار کنید. توصیه می شود بین هر ست برای 60 ثانیه استراحت کرده و مجدداً تکنیک را تکرار کنید.

  • شنا سوئدی؛ بهترین ورزش برای تازه کارها

شنا سوئدی بهترین ورزش برای لاغری در خانه است. در این تکنیک می بایست در ابتدا دمر خوابیده و دست ها را در کنار سینه قرار دهید. سپس با قرار دادن زانو ها بر روی زمین، طوری از روزی زمین بلند شوید که وزن کل بدن بین دست ها و زانوها تقسیم شود.

این حرکت را تا زمانی که کمر کاملاً صاف شود ادامه دهید. در همین زمان دست ها را از ناحیه آرنج خم کنید تا قفسه سینه به زمین نزدیک شود. پس از این به حالت اولیه بازگردید. شنا سوئدی تمام بخش ها بدن از جمله شکم و سینه ها را درگیر می کند. این حرکت ورزشی را بین 8 تا 12 مرتبه، بسته به توان بدن خود در سه ست تکرار کنید. بین هر ست نیز 60 ثانیه متوقف شده و استراحت کنید.

  • پلانک ساید؛ موثر در آب کردن پهلو

اگر با هدف لاغری پهلوها ورزش می کنید، می بایست از تکنیک موثر پلانک ساید در استفاده کنید. این تکنیک به طور مشخص چربی های پهلو را هدف گرفته و آن را آب می کند. از این رو بهتر است پلانک ساید را نیز در برنامه ورزش برای لاغری در خانه بگنجانید.

در ابتدا با قرار دادن پای چپ بر روی پای راست، به پهلو دراز بکشید. آرنج و یا کف دست راست را بر روی زمین قرار دهید. سپس بدن خود را با تکیه بر آرنج و قسمت کناری مچ بدن را به سمت بالا بکشید.

آرنج شما باید به طور کامل در زیر شانه قرار بگیرد، زانوها کاملاً از کف زمین جدا شوند و ستون فقرات نیز صاف نگه داشته شود. برای ایجاد تعادل بیشتر، دست دیگر را بر روی کمر قرار دهید. 10 تا 15 ثانیه در این وضعیت بمانید و سپس موقعیت خود را به پهلوی دیگر تغییر دهید. این کار را برای هر پهلو در سه ست تکرار کنید و در هر ست 20 الی 30 ثانیه به بدن استراحت دهید.

سخن پایانی

ورزش برای لاغری در خانه به کمک تکنیک های ذکر شده، هدفمند و موثر دنبال می شود. شما می توانید با مشخص کردن بخش های چاق بدن، روش های مناسب برای لاغری آن بخش را به کار بگیرید. در هر حال از ورزش غافل نشوید و آن را به بهانه نداشتن ابزار کافی کنار نگذارید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()