سبد خرید 0

آخرین مقاله درباره کرونا

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 1 آذر 1400 در ساعت 55 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

آخرین مقاله درباره کرونا

شیوع بیماری کرونا از سال 1398 آغاز شده و تاکنون ادامه یافته است. از ابتدای همه گیری کرونا، روزانه اخبار ضد و نقیضی نسبت به این ویروس منحوس پخش می شد. تا اینکه تحقیقات نسبت به این ویروس بیشتر و بیشتر شد و اطلاعات دقیقی نسبت به ماهیت آن به دست آمد. با اینحال هنوز هم محققان در حال کشف جهش ها و سویه های جدیدی از این ویروس هستند. از این رو لازم است تا پیرامون آخرین مقاله درباره کرونا مطالعه کنیم و از این طریق اطلاعات دقیقی نسبت به چگونگی مراقبت در برابر بیماری به دست آوریم.

نحوه انتقال ویروس

برخلاف آنچه محققان در ابتدای همه گیری کرونا اعلام کردند که انتقال ویروس از تمامی سطوح امکان پذیر است، امروزه تنها منبع انتقال ویروس کووید 19، هوا معرفی شده است. ویروس کرونا قادر است به دو شیوه از طریق هوا جابجا شده و از فردی به فرد دیگری منتقل شود.

  1. پس از عطسه و سرفه.
  2. تماس مستقیم با فرد بیمار. 

نحوه پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا

اگرچه بیماری کووید 19 قابل درمان است، اما خطرات و عوارض ناشی از ابتلا به آن افراد را ملزم می دارد تا در حد امکان از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند. با اینکه کرونا بیماری خطرناکی است، اما به سادگی قابل پیشگیری است. در اخرین مقاله درباره کرونا چند توصیه بسیار ساده برای پیشگیری از ابتلا به کرونا عنوان شده است.

  1. واکسن بزنید تا در برابر کرونا ایمن شوید.
  2. حتی پس از تزریق واکسن از ماسک استفاده کنید. به خصوص در فضاهای بسته و محیط های شلوغ و کوچک. در این خصوص توصیه می شود افراد حتی در محیط های باز نیز استفاده از ماسک را فراموش نکنند.میتوانید برای خرید ماسک از فروشگاه شریفی طب اقدام کنید.
  3. فاصله خود را حداقل تا دو متر از دیگران حفظ کنید.
  4. از حضور در اماکن شلوغ که تهویه ضعیفی دارند پرهیز کنید.
  5. پس از ورود به خانه دستان خود را با آب و صابون بشویید و یا ضدعفونی کنید.
  6. هنگام سرفه دست خود را مستقیم بر روی دهان قرار ندهید. بدین منظور می توانید آرنج را جلوی دهان و بینی گذاشته تا از پخش قطرات آب در فضا جلوگیری کنید.
  7. وضعیت سلامتی خود و خانوادتان را به طور مرتب بررسی کنید. بسیار حائز اهمیت است که در صورت بروز علائم خفیف نیز جانب احتیاط را رعایت کرده و فرد بیمار را قرنطینه کنید.

شایعات مربوط به کرونا

همانطور که گفته شد از ابتدای پاندمی کرونا، شایعات بسیاری پیرامون این ویروس منحوس شکل گرفت. برخی از اخبار منتشر شده به صورت حقایق کرونا اثبات و بخش دیگری از آن به عنوان یک فرضیه نادرست رد شدند. با اینحال هنوز هم برخی افراد به این شایعات تن داده و آن ها را صحیح می پندارند. برخلاف آنچه تصور می کنید:

  1. حمام آب داغ مانع ابتلا به کرونا نمی شود.
  2. ویروس کرونای از طریق کالاهای ساخته شده توسط کشورهای دچار بیماری، منتقل نمی شود.
  3. هوای سرد و برفی باعث نابودی ویروس کرونا نمی شود.
  4. خشک کننده برقی دست و همچنین لامپ فرابنفش در نابودی ویروس و عدم ابتلا به بیماری موثر نیستند.
  5. اسکنرهای حرارتی در تشخیص میزان تب موثر هستند اما نمی توانند به عنوان تشخیص دهنده بیماری مورد استفاده قرار بگیرند.
  6. شستشوی مکرر بینی با محلول آب و نمک در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر نیست.
  7. مصرف بی رویه سیر، انواع آنتی بیوتیک ها و همچنین تزریق واکسن ذات الریه هیچ یک به عدم ابتلا به کرونا کمک نمی کند.

اهمیت رعایت فاصله اجتماعی

با وجود تغییرات بسیاری که در آیین نامه های مربوط به رعایت نکات بهداشتی صورت گرفته، هنوز هم رعایت فاصله اجتماعی در کنار استفاده از ماسک حرف اول را می زند. به نظر می رسد ماندن در خانه، ایجاد فاصله یک متری از دیگران، دست ندادن و روبوسی نکردن و همچنین عدم اشتراک گذاری وسایل شخصی، تا حد زیادی مانع انتقال بیماری می شود.

مراقبت های قبل و بعد از واکسیناسیون

شایعات مربوط به تزریق انواع واکسن کرونا موجب شده تا اغلب افراد دلهره بسیاری برای تزریق واکسن داشته باشند. در صورتی که اخبار مربوط به کرونا را از منابع رسمی همچون یونیسف و یا سازمان بهداشت جهانی دنبال کنید، متوجه می شوید که بخش عمده این خبرها بی اساس هستند. مطابق آنچه در اخرین مقاله درباره کرونا عنوان شده، واکسیناسیون گسترده در سطح کشور، ریسک ابتلا به بیماری و همچنین مرگ ناشی از ابتلا به کووید 19 را به مراتب کاهش خواهد داد.

برای تزریق صحیح واکسن می بایست مطمئن شوید که هیچگونه علائم سرماخوردگی و یا موارد مشکوک ابتلا به کرونا را در پیرامون خود ندارید. چرا که تزریق واکسن در این زمان می تواند خطرات بسیاری به همراه داشته باشد. همچنین برای اینکه بتوانید دوره نقاهت پس از تزریق واکسن را در زمان کوتاهتری طی کنید، لازم است چند توصیه مهم را به کار گیرید.

  • اگر به تازگی به کرونا مبتلا شده اید، لازم است در خصوص بهترین زمان تزریق واکسن با پزشک خود مشورت کنید.
  • در صورتی که داروی خاصی مصرف می کنید و یا به بیماری های خاص مبتلا هستید، پیش از تزریق واکسن کووید 19 با پزشک متخصص مشورت کنید.
  • یک روز پیش از مراجعه مایعات فراوان بنوشید و استراحت کافی داشته باشید.
  • پس از تزریق واکسن 15 الی 20 دقیقه در محل تزریق بمانید تا در صورت بروز هرگونه واکنش آلرژیک به پزشک متخصص دسترسی داشته باشید.
  • علائمی همچون احساس درد در ناحیه واکسن، تب خفیف، سردرد، اسهال، لرزش بدن و دردهای عضلانی یا مفصلی، طبیعی قلمداد می شود. در صورتی که این علائم بیش از 3 روز ادامه یافت، ضروری است که به پزشک متخصص مراجعه کنید.
  • علائمی همچون سوزش گلو، آبریزش بینی و سرفه عوارض ناشی از تزریق واکسن نیستند. لذا پس از بروز این علائم به پزشک مراجعه کنید.
  • تنها پس از دریافت هر دو دوز واکسن شما یک شهروند واکسینه محسوب می شود. از این رو پس از تزریق دوز اول، رعایت نکات بهداشتی را کنار نگذارید.

نتیجه گیری

آنچه که مطالعه کردید، آخرین مقاله درباره کرونا بود که به شما در پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید 19 کمک می کند. همواره به خاطر داشته باشید که آخرین خبرها را از منابع رسمی و علمی جهان دنبال کنید و به دنبال شایعات مربوط به کرونا نباشید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()