سبد خرید 0

ورزش برای لاغری ران پا

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 3 آذر 1400 در ساعت 31 : 18 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ورزش برای لاغری ران

انجام ورزش برای لاغری ران می تواند به زیبا شدن پایین تنه کمک شایانی کند. ران های بزرگ و حجیم زیبایی باسن را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. چربی های سرسخت ران ممکن است در اثر تغییرات هورمونی، بارداری، عدم فعالیت، رژیم غذایی نادرست و یا ژنتیک شکل گرفته باشند.

از آنجایی که کاهش وزن و چربی سوزی به شکل نقطه ای ممکن نیست، می توان با انجام ورزش و فعالیت های مخصوص، ران ها را مورد هدف چربی سوزی قرار داد. برای اینکه در مسیر درست تناسب اندام قرار بگیرید، لازم است از یک برنامه روتین ورزشی و همچنین رژیم غذایی متعادل استفاده کنید.

لاغری ران با ورزش

به طور معمول از چندین فعالیت و ورزش برای لاغری ران استفاده می شود. اما همواره توصیه می شود در قدم اول  علت چاقی عضلات ران را کشف کنید. همچنین اگر چاق شدن ران در اثر اتخاذ یک رژیم غذایی ناسالم به وجود آمده، آن را اصلاح کرده و با مواد مغذی دیگر جایگزین کنید.

ممکن است ران ها در اثر عدم فعالیت و استراحت طولانی مدت چاق و فربه شده باشند. در اینصورت لازم است با اراده قوی مجدداً فعالیت های ورزشی را آغاز نموده و از این طریق برای لاغر کردن این نواحی اقدام کنید. تجربه نشان داده ورزش در کنار رژیم غذایی متعادل تأثیر بسزایی در لاغری ران ها خواهد داشت.

ورزش برای لاغری ران پا

دویدن برای لاغری ران

دویدن بهترین ورزش برای لاغری ران است. این ورزش هوازی با تقویت عضلات بدن و تقویت ناحیه تحتانی، به ران و باسن، شکل ساختار یافته ای می دهد. دویدن با درگیر کردن عضلات ران، به خوش فرم کردن آن ها کمک می کند. در کنار این می توانید از یک رژیم غذایی پر پروتئین و کم چربی نیز استفاده کنید تا اثر دویدن را دو چندان کنید.

حرکت لانگز پرشی

لانگز پرشی یک فعالیت بسیار مفید برای شروع ورزش برای لاغری ران هاست. این حرکت علاوه بر درگیر ساختن عضلات پا و ران، عضلات شکم را نیز مورد هدف قرار می دهد. برای شروع بایستید و پاها را در عقب و جلوی بدن قرار دهید. در مرحله بعد زانوی پای عقب را به گونه ای خم کنید که به زمین نخورد. زانوی پای جلو را نیز به گونه ای خم کنید که از پنجه پا جلو نزند. با انجام یک جهش پاها را عوض کنید. در طول انجام حرکت لانگز پرشی، نیم تنه بالا باید به طور کامل صاف و ثابت نگه دارید. بهتر است حرکت لانگز را در سه ست و در هر ست ده مرتبه تکرار کنید.

حرکت استپ آپ

حرکت استپ آپ بهترین ورزش برای لاغری ران است. در طول این حرکت تمام عضلات بدن به کلی درگیر شده و لاغری علاوه بر بخش ران در دیگر بخش های بدن همجون عضلات شکم نیز اتفاق می افتد. استپ آپ به طرز قابل توجهی منجر به تقویت و ورزیدگی عضلات بدن می شود.

در استپ آپ می بایست از یک استپ و پله استفاده کنید. می توانید یک چهارپایه کوتاه را نیز مورد استفاده قرار دهید. برای افراد مبتدی استفاده از استپ های 15 سانتی متری مناسب است. برای شروع، کف پای راست را بر روی زمین قرار داده و کف پای چپ را به طور کامل بر روی استپ بگذارید.

در قدم بعد پای راست را بلند کرده و در کنار پای چپ در کنار استپ قرار دهید. سپس زانوها را تا زیر سینه جمع کنید. حالا پای راست را روی زمین قرار داده و به وضعیت قبلی بازگردید. این ورزش برای لاغری ران را برای 5 ست و در هر نوبت 10 بار  تکرار کنید.

درجا زدن ضربدری

درجا زدن ساده نمی توان باعث لاغری ران ها شود. برای دریافت بهترین نتیجه، لازم است سرعت خود را بالا ببرید. در طول انجام این فعالیت می بایست در قدم اول پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. سپس دست ها در کنار بدن قرار داده و هر یک از دست ها را در جهت مخالف به زانوها بزنید. در این خصوص می بایست تمام انرژی خود را به کار گرفته و سرعت درجا زدن را بالا ببرید.

تمرین لاغری

اسکوات پرشی

این ورزش برای لاغری ران معجزه می کند. در طول این فرآیند عضلات ران به طور کامل درگیر شده و تقویت می شود. در اسکوات پرشی می بایست در قدم اول پاها را تا عرض شانه باز کنید و بعد زانوها را تا 90 درجه خم کنید.

سپس بدون اینکه به زانوها فشار وارد کنید، تنها با فشار از کف پا، به بالا بپرید. در این حین دست ها را نیز به طور کامل باز کنید. در زمان پایین آمدن نباید وزن خود را روی زانوها بیندازید و به آرامی بر روی کف پا فرود بیایید. اسکوات پرشی را در سه ست و در هر نوبت 8 بار تکرار کنید.

سخن پایانی

ورزش برای لاغری ران بسیار موثر است. می توانید با تکرار فعالیت های ذکر شده، در طولانی مدت اثر ورزش را در لاغری ران هایتان احساس کنید. همواره توصیه می شود در کنار ورزش از یک رژیم غذایی معتدل برای کاهش وزن استفاده کنید. اگر به دیسک کمر و یا عوارض این چنینی دچار هستید، در انجام حرکت ها جانب احتیاط را رعایت کنید و به حرکت های ساده اکتفا کنید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()