سبد خرید 0

کرونا انگلیسی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 6 آذر 1400 در ساعت 26 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

کرونا انگلیسی و علائم آن

جهش ویروس کرونا در کشور بریتانیا باعث به وجود آمدن یک ویروس قدرتمند و جدید شده که با عنوان کرونا انگلیسی شناخته می شود. این جهش منجر به تغییر الگوی ابتلا گشته است. مطابق آنچه از تحقیقات جهانی به دست آمده، این ویروس سرعت شیوع بیشتری داشته و علائم حادتری از خود به جای می گذارد. از این رو نگرانی های جدیدی در سطح جهان نسبت به شیوع ویروس کرونا انگلیسی ایجاد شده است. تا جایی که امروزه بیشتر کشورها در جهان پرواز خود را به سمت بریتانیا لغو کرده اند.

مکانیسم عمل کرونا انگلیسی

همانطور که می دانید ویروس کشنده کرونا، با آلوده کردن دستگاه تنفسی بیمار را از پا می اندازد. نوع جهش یافته آن نسبت به کرونای قدیم، عفونی تر است و آسیب بیشتری به سیستم تنفسی وارد می کند. درست مانند گذشته تنها راه ابتلا به ویروس کرونا انگلیسی، تنفس هوای آلوده است.

این بدین معناست که تنها قطرات درشت تنفسی است که می تواند با ورود به بدن منجر به بیماری شود. از این رو استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند از ابتلا به این ویروس خطرناک نیز پیشگیری کند. اگرچه این ویروس در اکثر کشورهای پیشرفته جهان شیوع پیدا کرده است؛ اما می توان امیدوار بود که واکسن کشف شده در برابر کرونا انگلیسی نیز مقاومت لازم را داشته باشد.

اهمیت قرنطینه خانگی در این نوع ویروس بیشتر است. چرا که سرعت شیوع آن نسبت به جهش قبلی افزایش یافته و مرگ و میر ناشی از آن نیز به مراتب بالا رفته است. آنچه که به طور قطعی مانع ابتلا به ویروس کرونا انگلیسی می شود، استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمع های خانوادگی و اجتماعی است.

علائم بیماری کرونا انگلیسی

علائم مربوط به بیماری کرونا انگلیسی در مقایسه با کووید 19 تفاوت چشمگیری نداشته است. آنچه که موجب تمایز این دو بیماری از یکدیگر می شود، شدت علائم است. برخلاف کرونا معمولی که در اغلب مردم علائم حاد و چندانی به جای نمی گذاشت، کرونا انگلیسی مشکلات بسیاری به همراه می آورد.

  • سرفه های شدید: یکی از شایع ترین علائم ابتلا به انواع مختلف ویروش کرونا، سرفه شدید و احساس درد در گلو است.
  • دردهای عضلانی: درد در عضلات و احساس کوفتی در کرونا انگلیسی به مراتب بیشتر است. این درد می تواند همراه با التهاب شدید عضلات رخ دهد. ممکن است اسپاسم های عضلانی تا مدت زیادی همراه بیمار باشد.
  • خستگی مزمن: خستگی بی دلیل و مزمن در نمونه های جهش یافته به مراتب بیشتر گزارش می شود.
  • تب: بالا رفتن دمای بدن در اثر مبارزه با انواع عفونت طبیعی است. با اینحال این تغییر دما در کرونا انگلیسی شدیدتر و بحرانی تر شده است.

کووید 19 یا کرونا انگلیسی؟

اینطور که پیداست علائم مربوط به کرونا انگلیسی مشابه همان نشانه هایی ست که در زمان انتشار کووید 19 اعلام شده بود. آن چه که موجب تردید نسبت به ابتلا به کرونا انگلیسی می شود، درگیری افراد در سنین کم است. همچنین انتشار خوشه ای و سریع ویروس در میان اعضای یک خانواده، پزشک را نسبت به ابتلا به ویروس کرونا انگلیسی مشکوک می سازد.

برخلاف کووید 19 که با توان کمتری ریه را درگیر می ساخت و روند آلوده ساختن دستگاه تنفسی 10 الی 12 روز زمان می برد، در کرونا انگلیسی این مقدار به 3 روز رسیده است. این بدین معناست که فرد تنها سه روز پس از درک علائم مربوط به کرونا، بخشی زیادی از ریه خود را از دست می دهد. همین عامل منجر به افزایش آمار مرگ و میر در نوع جهش یافته کرونا شده است.

مشابه آنچه که در زمان گسترش کووید 19 اتفاق افتاد، کرونا انگلیسی نیز در افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای و یا سالمندان اثرات منفی بیشتری می گذارد. اما اینبار کودکان نیز از خطر مربوط به کرونا در امان نیستند. متأسفانه شدت شیوع این بیماری مدت بستری شدن فرد در بیمارستان را نیز افزایش می دهد. همین مسئله، موج جدیدی از  نگرانی ها را نسبت به ابتلای افراد بستری در بخش مراقبت های ویژه و یا کادر درمان مشغول به کار ایجاد کرده است.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()