سبد خرید 0

خواص گل گاو زبان

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 6 آذر 1400 در ساعت 25 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

خواص گل گاو زبان

خواص گل گاوزبان موجب شده تا از گذشته تاکنون از این گیاه جهت مقابله با امراض روحی و جسمی استفاده شود. گل گاو زبان یکی از بهترین گیاهان علفی است که از تمام بخش های آن جهت درمان و تقویت بدن استفاده می شود. این گیاه که طبیعی گرم و نشاط آور دارد، خواص خود را در تمام اجزای خود، نظیر برگ، گل و دانه پخش کرده است. از این رو در استفاده از این گیاه هیچ جزء دور ریختنی نخواهید داشت.

ویژگی های گیاه گل گاو زبان

گل گاوزبان گیاهی خودرو است که در دامنه های البرز رشد می کند. این گیاه در ظاهر برگ های به رنگ لاجوردی و بنفش دارد که به شکل گل انار می رویند. برگ های مخلمی گل گاوزبان توسط تارهای بسیار نازک پوشیده شده اند. در هنگام چیدن گیاه یک حالت گزیدگی خفیف در اثر تماس این تارها با پوست دست ایجاد می شود.

خواص گل گاو زبان در درمان بیماری های روحی و جسمی، به جهت بهره مندی این گیاه از ویتامین های مفید و آنتی اکسیدان های قوی است.گل گاوزبان منبع مغذی ویتامین های B و C است. همچنین سرشار از منیزیم، کلسیم، آهن و پتاسیم است. خاصیت آنتی اکسیدانی گل گاو زبان نیز در طول آزمایشات مختلف اثبات شده است. در کنار تمام این ها گل گاوزبان سرشار از فلاونوئید، آنتو سیانین، اسید گاما لینولئیک و کولین است که هر یک خواص و فواید زیادی برای بدن به ارمغان می آورند.

خواص گل گاو زبان

برای بهره مندی از خواص گیاه گل گاو زبان می توان برگ آن را خشک کرد و به صورت دمنوش و یا جوشانده گل گاو زبان مصرف کرد. عرقیجات گل گاو زبان و روغن این گیاه نیز تمام خواص گل گاو زبان را در بر دارد. از مهم ترین فواید و خاصیت های این گیاه می توان به تأثیر عمیق و موثر این گیاه در بهبود بیماری های روحی، رفع اختلال در هورمون های زنانه و همچنین درمان بیماری های ویروسی اشاره کرد.

گل گاو زبان؛ تعدیل کننده هورمون های زنانه

گیاه مقوی گل گاوزبان تأثیر بسزایی در تعدیل هورمون های زنانه دارند. برای افرادی که دچار قاعدگی های نامنظم و دردناک می شوند، مصرف متداول و 5 روزه گل گاو زبان موجب تسکین درد و نظم در چرخه پریود می شود. یکی دیگر از خواص گل گاو زبان بهبود نوسانات خلق و خوی پیش از یائسگی است. با اینحال توصیه می شود بانوان باردار و شیرده به هیچ وجه از ترکیبات گل گاو زبان به شکل عرق، جوشانده و یا دمنوش استفاده نکنند. چرا که آلکالوئید موجود در این گیاه به سلامت جنین و نوزاد آسیب می زند.

گل گاوزبان؛ تسکین دهنده اعصاب

خواص گل گاو زبان در تسکین و آرامش اعصاب کاملاً اثبات شده است. این گیاه با ترمیم سلول های عصبی و تقویت اعصاب به درمان اضطراب، استرس و افسردگی کمک می کند. گل گاو زبان شادی بخش و آرامش آور می تواند بی خوابی های شبانه را برطرف کرده و در درمان انواع وسواس های فکری نیز موثر واقع شود.

گل گاوزبان؛ کاهنده فشارخون

خواص آنتی اکسیدانی موجود در گل گاو زبان به تعدیل فشار خون کمک شایانی می کند. می توان انتظار داشت مصرف مداوم گل گاو زبان جریان گردش خون را تنظیم کرده و از این طریق پرفشاری خون را درمان کند. در ادامه خطرات مربوط به حمله های قلبی و آریتمی نیز کاهش خواهد یافت.

گیاه گل گاو زبان، درمانگر بیماری های ویروسی

از دیرباز جوشانده گل گاو زبان جهت درمان بیماری هایی همچون سرماخوردگی استفاده می شود. اثرات شگفت انگیز این گیاه در درمان بیماری های تنفسی همچون آسم و برونشیت نیز مصرف آن را متداول ساخته است. این خواص گل گاوزبان در درمان بیماری های ویروسی، مدیون ویتامین C و فلاونوئید موجود در آن است. چرا که این دو ماده مغذی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند.

خاصیت ضدالتهابی گل گاوزبان نیز از دردهای ناحیه گلو و گوش کم می کند. همچنین خواص خلط آوری این گیاه نیز در درمان بیماری آسم به بیمار کمک می کند. جالب است بدانید که درطب سنتی چای گل گاوزبان به عنوان یک فاکتور موثر در کاهش تب و دمای بالای بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

گیاه جوانساز گل گاو زبان

از دیگر خواص شگرف گل گاو زبان، تأثیر چشمگیر آن در سلامت پوست و مو است. اگزما از جمله شایع ترین بیماری های پوستی است که توسط اسید گاما لینولئیک موجود در روغن گل گاوزبان درمان می شود. همچنین ترکیبات مفید و موثر موجود در این گیاه به رفع شوره سر نیز کمک می کند. اگر از آکنه و جوش های صورت رنج می برید، از دمنوش ضد التهاب گل گاو زبان استفاده کنید تا این عارضه های پوستی به مرور از بین بروند.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()