سبد خرید 0

سفید کردن دندان

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 6 آذر 1400 در ساعت 56 : 19 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

سفید کردن دندان با روش های طبیعی

دغدغه مربوط به سفید شدن دندان ها یک نگرانی دائمی است که می تواند به مرور بسیار آزاردهنده باشد. اهمیت این موضوع موجب شده تا علاوه بر راهکار های درمانی، چند روش خانگی نیز برای سفید کردن دندان ارائه شود. ما در ادامه به ارائه چندین راهکار برای سفید کردن دندان با روش های طبیعی می پردازیم. با استفاده از این راهکار های ساده و خانگی، شما نیز می توانید دندان هایی سفید داشته باشید.

نحوه سفید کردن دندان

در کنار پوست و مو، دندان نیز تأثیر بسیاری در جذابیت ظاهری دارد. داشتن دندان های صدفی و سفید کمک می کند تا یک لبخند زیبا داشته باشیم و با اعتماد بنفس کامل در یک جمع به صحبت بپردازیم. این در حالیست که کدر بودن دندان ها و زرد شدن آنان، باعث از دست رفتن اعتماد بنفس در حین صحبت و خندیدن می شود.

سریعترین و حرفه ای ترین روش برای سفید کردن دندان، مراجعه به مطب دندانپزشک است. اما اگر این فرصت را ندارید، بهتر است مراحل سفید کردن دندان با روش های طبیعی را امتحان کنید. کافیست این روش ها را به عادات روزانه خود اضافه کنید تا از این طریق تأثیر چشمگیر آن را در دندان های خود احساس کنید.

  1. ترکیب جوش شیرین و لیمو

جوش شیرین یک سفید کننده کاملاً طبیعی است که می تواند در پاکسازی سطحی دندان ها کمک کننده باشد. برای اینکه خاصیت سفیدکنندگی جوش شیرین را تقویت کنید، می توانید آن را با آب لیموی تازه ترکیب کنید. این محلول را در حین مسواک زدن بر روی دندان ها بمالید تا به مرور قدرت سفیدکنندگی جوش شیرین را احساس کنید.

همچنین شما می توانید جوش شیرین را با محلول پراکسید هیدروژن ترکیب کنید. این محلول اغلب موجب افزایش حساسیت دندان می شود و مصرف روزانه آن به بافت دندان آسیب می زند. از این رو این ترکیب سفید کننده را در طول یکماه، تنها یکبار استفاده کنید.

  • استفاده از نی

پیش از اینکه سراغ شیوه های سفید کردن دندان با روش های طبیعی بروید، بهتر است از ایجاد لکه پیشگیری کنید. مصرف مداوم نوشیدنی هایی همچون قهوه، نوشابه و آب میوه های انرژی زا به طور موثری موجب کدر شدن دندان و از دست رفتن ظاهر یکدست آن می شود.

با استفاده از یک نی می توان سطح تماس این نوع نوشیدنی ها را با دندان کاهش داد. اگرچه نوشیدن قهوه با نی کمی عجیب به نظر می رسد؛ اما اگر دغدغه کدر شدن دندان هایتان را دارید، بهتر است آن را امتحان کنید.

  • میوه های طبیعی

استفاده از سیب، هویج و کرفس بهترین روش برای سفید کردن طبیعی دندان هاست. از خواص میوه سیب در سلامتی بدن چیزهای زیادی شنیده ایم. این میوه بهشتی قادر است علاوه بر پاکسازی روده و رفع یبوست، به پاکسازی طبیعی دندان ها کمک کند.

زمانی که سیب را گاز می زنید، به طور ناخودآگاه دندان ها را از شر باکتری های تشکیل شده در حفره دندان ها خلاص می کنید. اسید مالیک موجود در سیب همان ماده ایست که در خمیر دندان ها به عنوان سفید کننده دندان به کار می رود.

از این رو میوه سیب را می توان یکی از بهترین شیوه های سفید کردن دندان با روش های طبیعی دانست. همچنین هویج نیز با دارا بودن سطح بالایی از آب طبیعی می تواند به پاکسازی دندان بپردازد. کرفس نیز علاوه بر داشتن خواص لاغری می تواند به داشتن دندان های سفید کمک کند.

  • لبنیات تازه

مصرف لبنیاتی همچون شیر و ماست علاوه بر اینکه به بهبود سلامت استخوان و به خصوص دندان کمک می کند، به عنوان یک سفید کننده طبیعی عمل می کند. این خوراکی های مفید و مغذی بی رنگ هستند و مصرف مداوم آنان موجب ایجاد لکه نمی شود.

پروتئین موجود در لبنیات به طرز قابل توجهی بوی نامطبوع دهان را کاهش داده و مانند یک خمیر سفید کننده، موجب ایجاد درخشندگی در دندان ها می شود. برای بهره مندی از این مزایا، کافیست مصرف ماست یونانی و یک لیوان شیر را در سبد غذایی خود بگنجانید تا از سفیدی دندان های خود لذت ببرید.

  • دهان خود را هیدراته کنید

در کنار تمام آنچه که به عنوان شیوه های سفید کردن دندان با روش های طبیعی گفته شد، بهتر است تلاش کنید تا محیط دهان خود را هیدراته نگه دارید. عدم مصرف آب در طول روز باعث بالا رفتن اسید دهان می شود. محیط اسیدی می تواند درخشندگی دندان ها را از بین برده و باعث ایجاد لکه می شود. مصرف 8 لیوان آب طبیعی در طول روز می تواند بدون ایجاد آسیب به مینای دندان، آن را شستشو داده و از شر لکه، بوی بد و همچنین جرم رها کند.

سخن پایانی

برای سفید کردن دندان با روش های طبیعی نیاز به ابزار و لوازم خاصی ندارید. این روش ها کاملاً ساده و بدون عارضه هستند. کافیست در انجام آن ها مداومت کنید تا به مرور نتایج چشمگیری دریافت کنید. مصرف روزانه آب، میوه های طبیعی و لبنیات، نه تنها عارضه ای ایجاد نمی کند، بلکه به سلامت سایر ارگان های بدن نیز کمک می کند.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()